No więc jak? Marchewka czy kij?

Naukowcy z University of Geneva (UNIGE) w Szwajcarii we współpracy z Uniwersytetem w Amsterdamie i ENS Paris, badali skuteczność kar i nagród w przypadku gry opartej na gratyfikacji pieniężnej.

Wyniki te pokazują, że nauczanie powinno być dostosowane do tego, czego chcemy, aby jednostka się nauczyła i jak. „Kluczowy jest kontekst uczenia się. Strach przed stratą powoduje, że ludzie zaczynają się niepokoić i zaczynają wątpić w swoje wybory, a jednocześnie zapewnia większą elastyczność i dokładność. Z drugiej strony nadzieja zysku zwiększa pewność siebie i dobre samopoczucie, ale zmniejsza naszą zdolność do dokonywania ocen. To kwestia równowagi między tymi dwoma elementami ”, mówi Maël Lebreton, badacz z Genewy. „Odkryliśmy również, że uczestnicy dokonywali wyborów szybciej w pozytywnym kontekście niż w negatywnym”.

Link do oryginalnej publikacji znajduje się tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *