Memy są „genami kultury”. Ich przykładami są idee, melodie, plotki, teorie naukowe czy elementy programu nauczania. Marek Kaczmarzyk w swojej najnowszej książce wyjaśnia, w jaki sposób memy przenoszą się między umysłami oraz jakie ma to znaczenie dla uczenia się i rozwoju dziecka.

Ponadto odpowiada na pytania, które od lat nurtują rodziców i nauczycieli:

  • Dlaczego  uczniowie się rozpraszają?
  • Czy dziewczynki uczą się szybciej?
  • Jak zapamiętujemy informacje?
  • Czy dzieci potrzebują rówieśników?
  • Dlaczego gwiazdor kinowy staje się autorytetem, a nauczyciel nie?

Ta książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na szkołę i uczenie się.

Nasza przeszłość świadczy o tym, że mamy spore możliwości, chociaż dotąd nie byliśmy w stanie wykorzystać ich najlepiej. Problem w tym, że utarte ścieżki ludzkiego myślenia, utrwalone tradycją i przy­zwy­cza­je­­niem, zmieniają się czasami w wygodne autostrady, którymi mkniemy do celu tak szybko, że nie dostrzegamy mijanych po drodze krajobrazów. Zmiana perspektywy może w takim przypadku dać bardzo wiele. Nowy punkt widzenia nie zmieni rzecz jasna samej rzeczywistości, ale może da nam szansę na to, żeby mierzyć się ze starymi problemami w nowy sposób – Marek Kaczmarzyk


Informacje o książce

Waga 0,5 kg
Data premiery 128 września 2018
Format 20,9 x 13,6 cm
Numer ISBN 978-83-655-3228-2
Liczba stron 176
Okładka miękka
Wydawca Element
Wydanie I
Gdzie można ją kupić? Wydawnictwo Element