Memy są „genami kultury”. Ich przykładami są idee, melodie, plotki, teorie naukowe czy elementy programu nauczania. Marek Kaczmarzyk w swojej najnowszej książce wyjaśnia, w jaki sposób memy przenoszą się między umysłami oraz jakie ma to znaczenie dla uczenia się i rozwoju dziecka.
Ponadto odpowiada na pytania, które od lat nurtują rodziców i nauczycieli:
- Dlaczego uczniowie się rozpraszają?
- Czy dziewczynki uczą się szybciej?
- Jak zapamiętujemy informacje?
- Czy dzieci potrzebują rówieśników?
- Dlaczego gwiazdor kinowy staje się autorytetem, a nauczyciel nie?
Ta książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na szkołę i uczenie się.
Nasza przeszłość świadczy o tym, że mamy spore możliwości, chociaż dotąd nie byliśmy w stanie wykorzystać ich najlepiej. Problem w tym, że utarte ścieżki ludzkiego myślenia, utrwalone tradycją i przyzwyczajeniem, zmieniają się czasami w wygodne autostrady, którymi mkniemy do celu tak szybko, że nie dostrzegamy mijanych po drodze krajobrazów. Zmiana perspektywy może w takim przypadku dać bardzo wiele. Nowy punkt widzenia nie zmieni rzecz jasna samej rzeczywistości, ale może da nam szansę na to, żeby mierzyć się ze starymi problemami w nowy sposób – Marek Kaczmarzyk
Informacje o książce
Waga | 0,5 kg |
Data premiery | 128 września 2018 |
Format | 20,9 x 13,6 cm |
Numer ISBN | 978-83-655-3228-2 |
Liczba stron | 176 |
Okładka | miękka |
Wydawca | Element |
Wydanie | I |
Gdzie można ją kupić? | Wydawnictwo Element |